
USIKKERHET: Statens vegvesen har satt opp et skilt som opphever 40-sonen etter rundkjøringen ved Oslofjordtunnelen. Skiltet er borte og det skaper usikkerhet hos bilister. Foto: Henning Jønholdt (arkiv)
Les også
USIKKERHET: Statens vegvesen har satt opp et skilt som opphever 40-sonen etter rundkjøringen ved Oslofjordtunnelen. Skiltet er borte og det skaper usikkerhet hos bilister. Foto: Henning Jønholdt (arkiv)
STERKT BERØRT: All trafikken tærer på beboerne langs E134 ved Lahell, og nå håper Kjetil Haga at man velger en trasee fra Lahell til E18. Foto: Henning Jønholdt
STARTET OPP: Vibeke Malvik i Statens vegvesen sier de nylig har sendt ut tilbudsbrev for å kjøpe opp grunn i forbindelse med utbyggingen av E134 fra Vassum til Verpen. Her sammen med prosjektleder Anne-Grethe Nordahl. Foto: Henning Jønholdt (arkiv)
ANMELDT: En yrkessjåfør fant litt for sent ut at førerkortet hadde gått ut på dato i en kontroll utført av Statens vegvesen. Foto: Tore Sandberg/Illustrasjonsfoto
Foto: Henning Jonholdt
UENIGE: Rolf "Mulen" Karlsen sier det er han som har satt opp taxiskiltet i Slemmestad, men Hurum og Røyken Taxi er langt fra enig. Foto: Henning Jønholdt
FRYKTER DET VERSTE: Rigmor (t.v.), yngste barnebarn Frøya og Sigvald Røneid får drikkevannet sitt fra en brønn på naboens eiendom, men nå er de bekymret for at vannkvaliteten kan bli verre eller at vannet forsvinne helt når Statens vegvesen starter bygging av nytt tunnelløp. Foto: Henning Jønholdt
REGISTRERING: Prosjektleder Anne-Grethe Nordahl sier de skal registrere og kartlegge flere brønner før de bygger ut Oslofjordtunnelen. Foto: Henning Jønholdt (arkiv)
SLIK: Godkjente verksteder skal ha godkjenningsskilt fra Statens vegvesen. Foto: Anne Bølstad/Statens vegvesen
REPARERT: Fylkesvein 11 over Vear bru er reparert i påvente av det skal bygges ny bro. En ny bro er anslått til 25 millioner kroner. Foto: Bente Elmung
NY AVTALE: Statens vegvesen har inngått ny avtale som gjør at tunnelen skal vaskes oftere. Foto: Henning Jønholdt
ØSTRE STRANDVEI: På én kilometer er det tre fartsskilt på 40 kilometer og to 50-soner. Foto: Bente Elmung
STENGT I SEKS TIMER: Oslofjordtunnelen var stengt i flere timer i helgen. Det får politiker Erik Adland fra Nesodden til å rase. Foto: Edgar Dehli
FALT AV: Bilskiltet på bilen til Øystein Krag falt av etter å ha truffet noe på vei til jobb. Foto: Henning Jønholdt
DØDSULYKKE: 19 år gamle Frida Bjerkelund mistet livet i en frontkollisjon på Røykenveien i april 2017. Foto: Leserfoto
FORSKJELLER: Statens vegvesen er overrasket over store forskjeller i tilbudene for de forberedende arbeidene mellom Lysaker - Ramstadsletta. Foto: Statens vegvesen
ULYKKESSTREKNING: Merkene etter frontkollisjonen ved Auli-krysset var fortsatt synlig der E134 svinger mot høyre noen dager etter ulykken. Foto: Thomas Rud
KØ: Det danner seg køer når Oslofjordtunnelen må stenge og forbindelsen mellom Nesodden blir på dette punktet brutt. Foto: Henriette Slaatsveen
STRID: Ny E134 fra Dagslett til E18 skal koste 3,8 milliarder, men hvilken trase som skal benyttes er ikke bestemt
Fredag ettermiddag er Slemmestadveien asfaltert. Snart åpner veien for trafikk. Foto: Thea Ødegården
STATUS: Slik ser det ut på Slemmestadveien onsdag ettermiddag. Foto: Linn Krogh Hansen
NY REKORD: Aldri før har så mange teoriprøver blitt gjennomført som i juni. Foto: Knut Opeide, Statens Vegvesen
ULOVLIG: På denne delen av E134 er det ulovlig å sykle, gå eller kjøre traktor. Foto: Privat
NYE GRENSER:Statens vegvesen har engasjert entreprenør for å få satt opp nye fartsskilt. Foto: Thomas Rud
MER PENGER: Det er bevilget ytterligere koronamidler til utbedring og trafikksikring av veier. Ikke altfor mye tilfaller vårt distrikt denne gangen. Foto: Statens Vegvesen
ØKER PRESSET: Spesielt partiene Venstre og Høyre har de siste årene vært svært klare på at de ønsker å få på plass et busstilbud gjennom Oslofjorden. Foto: Henning Jønholdt (arkiv)
FORSLAG: Bomstasjon på Måna i Frogn kan bli den eneste, men det kan bety at bilister fra Nesodden og Frogn slipper unna. Foto: Henning Jønholdt
PRISER: Statens vegvesen har foreløpig beregnet totalprisene for de fire alternativene fra Dagslett til E18. Foto: Henning Jønholdt (arkivfoto)
GRØNT LYS: Prosjektleder Anne-Grethe Nordahl håper de får lokal oppslutning før sommerferien. Foto: Henning Jonholdt
DEN GANG DA: Før bomstasjonen på Måna ble lagt ned i slutten av august 2016, kostet det 50 kroner per passering for kjøretøy under 3 500 kilo. Når Oslofjordtunnelen er ferdig bygd ut, blir det helt andre priser bilistene må forholde seg til. Foto: Henning Jønholdt (arkiv)
LITE LOKALT: Det skal ikke legges mye asfalt i regi av Statens vegvesen på lokale fylkes- og riksveier i år. Foto: Knut Opeide, Statens vegvesen
ENKLERE: Nå blir det enklere å ta øvelseskjøre under koronakrisen. (Illustrasjonsfoto: Edgar Dehli)
Foto: Knut Opeide/Statens vegvesen
IKKE OVERRASKET: Prosjektleder Nils Brandt er ikke overrasket over hvilket trasévalg som går igjen i mange av høringsinnspillene. Foto: DT
MIDLERTIDIG: Statens vegvesen mener utbyggerne må ta regningen selv om de ønsker en midlertidig bro over E134. Foto: Svein Ove Isaksen (arkiv)
25 MILL TIL ASFALT: I Viken skal det brukes 25 millioner kroner til veimerking og asfaltering. Dette er en del av potten på 600 millioner kroner regjeringen har satt av til strakstiltak for å holde hjulene igang i bygg- og anleggsbransjen. Foto: Knut Opeide
NY FRIST: - For å gjøre det så enkelt som mulig for bileiere der ute, har vi valgt å gi alle som har frist for EU-kontroll fra nå og ut april, to måneders utsettelse, sier direktør Bodil Rønning Dreyer i Statens vegvesen. Foto: Erik Johansen / NTB scanpix
FOKEMØTE: På to folkemøter i Lier i februar var det flertall for Viker-alternativet. Foto: HENNING JOENHOLDT
KLART: Nå har utbygger Anthon B Nilsen fått den siste godkjennelsen for å kunne starte bygging av første trinn ute på Tofte. Foto: Brick Visual
PERSONLIGE SKILT: Montør Espen Ekelund synes det er litt kult at sjefen hans, Rolf Langeland har kjøpt bilskilt med ELFAG. Foto: Hilde Haldorhamn
ALTERNATIVER: Statens vegvesen jobber nå med å finne den endelige strekningen som skal gå fra Dagslett og til E18.
LIVREDDE: Høyres Kay Arne Sørensen (midten) mener Statens vegvesen er livredde for å bli sittende igjen med kostnadene ved å bygge nye Vear bru. Foto: Henning Jonholdt
TÅLMODIGE: I åtte år har Anne-Grethe Nordahl (t.v.) og Vibeke Malvik jobbet med å få utvidet Oslofjordtunnelen med ett ekstra tunnelløp. Foto: Henning Jønholdt
TRANGT: Bilistene må klare seg med ett felt hver når det nye tunnelløpet står klart, og arbeidet med rehabilitering av dagens Oslofjordtunnel starter opp. Foto: Henning Jønholdt
REVIDERT: Onsdag får Utvalg for plan og byggesak masseuttak på Hotvet gård opp til ny behandling. Foto: farm1482Admin
Foto: Henning Jønholdt
FIRE ALTERNATIVER: Statens vegvesen anbefaler å jobbe videre med fire ulike korridorer for å føre E134 fram til E 18. Nå ligger planprogrammet ute til høring. Foto: Statens Vegvesen
GAMMEL GRENSE: Grensesteinen mellom Røyken og Hurum. Foto: Bente Elmung
BEGGE VEIER: Oslofjordtunnelen er utstyrt med 34 helt nye vifter. Viftene har mye bedre kapasitet enn de gamle, og kan samtidig styres i begge retning mot Frogn eller Asker. Foto: Statens vegvesen
ANSVAR: Brannvesenet i Asker kan få innsatslederansvar i Oslofjordtunnelen, men da må utstyret først være i orden. Her fra vogntogbrannen i 2011. Arkivfoto: Per Eivind Knudsen
PÅ PLASS: Kjell Krokmo og Vidar Lystad i Veidekke har fått på plass det nye kommuneskiltet på Verket. Anita Tveiten (t.h.) og Statens vegvesen er oppdragsgiver. Foto: Hilde M. Løkken
IKKE OVERRASKET: Kjell Krokmo og Vidar Lystad i Veidekke og Anita Tveiten i Statens vegvesen forteller at de aller fleste av de gamle kommunegrenseskiltene er stjålet. Foto: Hilde M. Løkken