POPULÆRE TOMTER: Disse tomtene er veldig populære, sier daglig leder Ola Mæhlum i Røyken Eiendom (REAS) Foto: Bente Elmung Les også Sju nye tomter i Røyken Næringspark legges snart ut for salg. Alle sju er allerede reservert.
FORNUFTIG: Ordfører Eva Norén Eriksen i Røyken mener det er fornuftig av Statens vegvesen å droppe Vikeralternativet. Foto: Bente Elmung Les også Røyken-ordføreren om E134: - Fornuften seiret
UTFORDRENDE: Behov for gang- og sykkelvei i Gullaugkleiva er sterkt ønsket. – Statens vegvrsen må betale, mener ordfører Gunn Cecilie Ringdal (innfelt). – Dette er en kommunal vei, svarer SVV. FOTO: PÅL A. NÆSS Foto: Pål A. Næss Les også – Her bør Statens vegvesen betale for gangvei
VIKER-KRYSS: I bakkant av bildet kommer tunnelportalen til Viker-løsningen, og kryssløsning med E18. Foto: Nils Maudal Les også Ny trasélinje gir ytterligere forsinkelser for E134
BEKYMRET: Ordfører Gunn Cecilie Ringdal er bekymret for framdriften for E134, og ber i et brev til Statens vegvesen om å droppe Huseby-alternativet. Les også Lier-ordførerens krav til SVV: - Dropp Huseby-alternativet først som sist
Bekrefter: SVV bekrefter at en løsning over Huseby fortsatt er aktuell. Veien vil da gå over jordene til venstre for Huseby Gård (midt i bildet).FOTO: NILS MAUDAL Foto: Nils Maudal Les også – Huseby-alternativet er den billigste løsningen
STORKONTROLL: I dag holder politi, tollvesen og Statens vegvesen kontroll på tidligere riksvei 23, nå E 134. Illustrasjon Les også Det er storkontroll på E134 i dag
KLAR TALE: Avdelingsdirektør Ingunn Foss i SVV redegjorde for det tydelige oppdraget fra departementet. Les også Slik trues Lier til enighet om E134
KLARGJØR: Lars Olsson iferd med å klargjøre klistremerker som skal monteres på skiltene som angir veinummer fra Lier til Oslofjordtunnelen. Foto: Kjell Wold, Statens Vegvesen Les også Nå skal litt over hundre klistremerker klebes over gamle riksvei 23-skilt
VIKER-KRYSSET: Bildet viser der krysset mellom riksvei 23 og E18 vil bli lagt hvis Viker-alternativet blir bygd. Veien vil da komme ut i tunnel under bebyggelsen øverst i bildet. Foto: Nils Maudal Les også Uenighet i Lier: - Tror ikke Viker-alternativet blir realisert
FULL STOPP: Det er bråstopp på E 134 etter to ulykker i og utenfor Merraskotttunnelen. Foto: Henning A. Jønholdt Les også To trafikkulykker i Meraskottunnelen
BEGYNNER: Rv 23 har i snart ett år eksistert som en del av E134, men skiltene har uteblitt frem til nå. Les også Dette betyr slutten for Rv 23
En fjerde trasÉ: Slik ser Statens vegvesen for seg et fjerde alternativ for framføringen av riksvei 23 fram til E18. Statens vegvesen vil nå sjekke ut om også dette trasévalget skal være med i de videre utredningsarbeidet. Les også SVV med overraskende nytt traséforslag for RV23
En treklynge fra samme rotsystem har blåst over riksveien. Foto: Svein Ove Isaksen Les også Tre sperret veien i Spikkestadbakkene
Foto: Tor-Arne Dunderholen Les også I snitt stenges Oslofjordtunnelen annenhver dag- dette er årsakene
OPPGRADERT: Det har blitt flere store planer for oppgradering av Rv 23, slik at veien nå er omklassifisert til europavei. Fra 5. desember 2017 har veien formelt sett blitt omtalt som E134, men skiltene viser fortsatt til Rv23. Foto: Henning Jønholdt Les også Veien har blitt europavei, men mangler skilter
NY TUNNEL: Statens vegvesen vil prioritere bygging av nytt tunnelløp under Oslofjorden. – Det er ikke akseptabelt uten at det også er på plass en løsning for påkobling av rv23 og E18, sier Gunn Cecilie Ringdal. Les også Lier-ordføreren: - Aksepterer ikke åpning av ny Oslofjordtunnel før vi har en løsning i Lier
Her blir fartsgrensen satt opp til 60 kilometer i timen med det første. Les også Her setter vegvesenet opp fartsgrensa
Informasjonsbehov: Hurums ordfører Monica Vee Bratlie og Nesoddens stortigsrepresentant Nina Sandberg deler ikke parti, men mener veivesenet bør informere bedre om jordskjelvsikring av Oslofjordtunnelen. Foto: Henning A. Jønholdt Les også Orientering om Oslofjordtunnelen: Haktor og Truls tar ballen fra Nina og Monica
Her kommer'n: Pål Rødby i Statens vegvesen tror køknuten fra E18 løsner med dette tiltaket. Foto: Kjell Wold Les også Her blir det rundkjøring før jul
UTSATT: Oslofjordtunnelen ligger i et område som kan være utsatt dersom det skjer et nytt jordskjelv som rammet Oslo i 1904. Foto: Henning Jønholdt/Illustrasjonsfoto Les også Her er ministerens svar på Sandbergs jordskjelv-spørsmål
Bro her? Fra Digerud i Frogn mot nordre Håøya og Båtstø i Hurum. Foto: Øystein Giertsen Les også Regjeringen har valgt tunnel under Oslofjorden og vektlegger fjordens betydning for friluftsliv
UTSATT: Oslofjordtunnelen ligger i et område som kan være utsatt dersom det skjer et nytt jordskjelv som rammet Oslo i 1904.Illustrasjonsfoto: Henning Jønholdt Les også Enormt engasjement etter sak om jordskjelv i Oslofjordtunnelen
Jordskjelv: Innsenderen sår tvil om senioringeniør Tom Ferdinand Luther i Statens vegvesens betryggende poengtering om hvor robust fjellet i tunnelen er ved et eventuelt jordskjelv. foto: edgar Dehli Les også Forsikringer om betryggende berggrunn for Oslofjordtunnelen
VIL BYGGE TUNNEL: - Dagens tunnelløp gir ikke tilfredsstillende kryssing av Oslofjorden. Den valgte løsningen vil raskest gi forbedringer av dagens situasjon, sier Ketil Solvik-Olsen i en pressemelding fra samferdselsdepartentet. Foto: Henning Jønholdt (arkiv). Les også Samferdsesministeren: - Mer forutsigbarhet og raskere å bygge nytt tunnelløp
UP har blinket seg ut en lang rekke veier i hele landet de skal ha et ekstra fokus på i sommer. Illustrasjonsfoto. Foto: Foto: Solum, Stian Lysberg Les også Her møter du politiet i sommer
OSLO-MØTET: Bak fra venstre: Gunnar Nebell (Ap), Lars Haugen (Frp), Knut Eilert Sørnes (Frp), Rikard Gaarder Knutsen (politisk rådgiver) og Anders Werp (statssekretær). Foran: Tommy Skjervold (statssekretær) og Gunn Cecilie Ringdal (ordfører). Les også Ønsker å se på alle løsninger for ny rv 23
En personbil mistet et hjul på riksvei 23 og ble stående i veien i over en time. Foto: Svein Ove Isaksen Les også Mistet hjul på riksveien
Prosjektleder Anne-Grethe Nordahl fra Statens vegvesen sier Oslofjordtunnelens løp nummer to kan stå ferdig tidligst i 2025. Foto: Svein Ove Isaksen Les også - Nytt løp kan stå ferdig tidligst i 2025
Ny runde med Rv 23: I 2015 står det å lese i RHA at utbyggingen av Riksvei 23 Dagslett - Linnes ble vedtatt i Stortinget. Nå blir det ny runde. Les også Liers rv 23
BRANN: Denne lastebilen sto i brann da den kjørte ut av Oslofjordtunnelen tirsdag ettermiddag. Foto: Statens vegvesen Les også Lastebilbrann i Oslofjordtunnelen: - Heldigvis ble det ingen stor ulykke
Daglig leder Børge Skårdal i E134 Haukelivegen AS er fornøyd med skissene. Foto: Svein Ove Isaksen Les også Fire felt fra Verpen til Dagslet fullt mulig
KØKULTUR: Denne gjengen tar nyheten om stengt tunnel med fatning. - Det tar den tida det tar, sier de. Les også Oslofjordtunnelen stengt i over en time
Fra venstre prosjektdirektør Ingunn Foss (SVV), ordfører i Lier Gunn Cecilie Ringdal og Anne Grethe Nordahl, prosjektleder i SVV. Foto: Svein Ove Isaksen Les også Må vente ti nye år på ny riksvei 23
Kø nesten til Røyken-grensa ved 8.40-tiden. Les også Bil med stans, Oslofjordtunnelen ble stengt i over en time
VIKER-KRYSSET: Bildet viser der krysset mellom riksvei 23 og E 18 vil bli lagt hvis Viker-alternativet blir bygd. Les også RV 23 fra Dagslet til E 18 som ett prosjekt