Angrer på bæsje-annonse

SETT AV MANGE: Annonse fra Hurum Rør på side 1 i RHA.

SETT AV MANGE: Annonse fra Hurum Rør på side 1 i RHA.

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

– Dette var lite gjennomtenkt. Jeg beklager!

DEL

Det sier daglig leder Stefan Granum i Hurum Rør. Sist torsdag hadde firmaet en annonse på førstesiden i RHA der de la inn setningen: «Den som smiler til veden – får bæsj i tenna».

Følg RHA på Facebook

- Dette var kun et forsøk fra min side på å være litt morsom og spre litt humør. Men etter de reaksjonene vi har fått i ettertid, så skjønner jeg at dette ikke slo an, sier Granum.

Lest

At annonsen har truffet og blitt lest er det ingen tvil om, for reaksjonene har vært mange – de fleste undrende, noen negative, mens andre har tatt det hele med et smil.

– Jeg ønsker likevel å beklage det som står der. Vi har ikke skrevet dette for å såre noen. Vi i Hurum Rør er dessuten ikke til for å underholde folk, vi er her for å gjøre en jobb. Vi er en gjeng med dyktige, kompetente fagfolk, så heretter skal vi konsentrere oss om det, sier han.

– Hvor stammer setningen fra?

Var morsom

– Det er en setning jeg fant et sted. Da jeg fant den syntes jeg den var morsom, men den passet ikke inn i vår annonse. Vi ønsker ikke å såre verken ansatte, kunder eller samarbeidspartnere med en slik setning, svarer han og legger til:

– Noen ganger må man bare be om unnskyldning overfor kunder og medarbeidere.

Artikkeltags