Til ordfører Eva Noren Eriksen og rådmann Per Morstad

Av
Artikkelen er over 3 år gammel
DEL

MeningerViva IKS skriver på sin nettside om sine visjon og verdier: Gjennom samspill, kvalitet og gjennomføringskraft er Viva ett skritt foran!

Det samsvarer dessverre ikke med mine erfaringer i Hallenskog.

Plankedalsveien i Hallenskog har i snart ett år vært i en elendig forfatning.

Les også: Stenger Underlandsveien i et halvt år

Store flomskader

I august i fjor ble også vi rammet av store flomskader. Dette ødela mange sideveier totalt og gjorde store skader på vår hovedfartsåre i Øvre Hallenskog, Plankedalsveien.

Veiskuldrene raste ut, dreneringsrør på siden av veien knakk og ble liggende utildekket. Veien, som i utgangspunktet er for smal til at to biler kan passere hverandre på deler av veien, ble enda smalere.

Siden er ingenting gjort for å utbedre disse skatene foruten skraping av veien i ny og ne - alltid etter utallige oppfordringer fra beboere - sjelden på eget initiativ fra Viva.

Les også: Rapporterer direkte fra kommunestyremøte

Vi vi kan forøvrig putte en hel skistav ned i et hull i veien, noe som forteller en amatør at snart raser underlaget ut.

Vi er flere som har tatt kontakt med Viva for å få utbedret veien gjennom det siste året - spesielt før snøen la seg i fjor. Ikke minst med tanke på besøkende som ikke vet at veiskulderen ikke tåler to biler ved siden av hverandre. Derved ble mange biler liggende i grøfta i vinter.

Etter utallige henvendelser fra mange beboere ble Plankedalsveien lovet skrapet i dag (16. juni). Poenget er at det ikke er så mye mer å skrape. Veiskuldrene må bygges ut, dreneringsrør repareres og veien bygges opp.

Les også: Nå kan du sjekke vannforbruket ditt på nett

Jeg forutsetter at Viva IKS foretar jevnlige besiktigelser av veiene i Røyken kommune. Hvis Viva innser at de ikke har midler til å reparere veiene, forutsetter jeg også at de kontakter Røyken kommune og/eller aktuelle politikere for bevilgning av midler til dette. Eller skal dette skje på privat initiativ?

Sand i vann

I midten av mai i fjor sendte jeg forøvrig en klage til Viva IKS idet vi fikk mye sand i vannledningene våre da vi skulle fylle et utendørsbasseng. Spørsmålet var om vi kunne få en liten reduksjon i vannavgiften da hele bunnen var dekket av sand, vi måtte tappe alt ut, rengjøre - og starte på nytt. Etter å ha purret via postmottak noen ganger, sendte jeg purring til medlemservice. Ingen respons.

I år sendte jeg en purring til daglig leder. Frem til dags dato har ingen svart på min henvendelse.

Det er med frustrasjon jeg dessverre må konstatere fakta: Viva IKS - flere skritt bak!

Sissel Finstad

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags